Profesör Stanford'dan ipuçları:
Cebinizde 5 dolar olsaydı ve sadece 2 saat içinde doldurmanız gerekiyorsa ne yapardınız? Stanford Profesörü Tina Seelig, benzer durumlarda yaratıcı fikirler bulmanın basitliğini kanıtladı.
Sadece beş dolar ve iki saatin olduğunu hayal et. Bu süre zarfında nasıl beş dolar kazanırsınız? Stanford Üniversitesi'nde profesör olan Profesör Tina Seelig, öğrencileri takımlara ayırıyor ve onlara beş dolar ve iki saat zarflar halinde veriyor. Takımların görevi bu dönemde beş dolar ile en çok para kazanmak ve görev tamamlandığında üç dakikalık bir sunum yapmaktır.
Eldeki sınırlı kaynaklar, zorlu koşullar ve yaratıcı fikirler bulma ihtiyacı göz önüne alındığında, öğrenci takımları sunum günü geldiğinde birbirinden yaratıcı fikirlerle iki saat içinde 5 dolar kazanmayı öğrenmeye teşvik edilir.
İlk grup, şehrin en popüler restoranlarında rezervasyon yapar. Restoranlardaki müşteri sayısı arttıkça, her siparişi 20 saat boyunca sabırsız müşterilere iki saat satarak para kazanıyorlar.
İkinci grup daha basit bir fikir bulur. Bisiklet lastik basıncını ücretsiz ölçmek için öğrenci birliğinin önünde bir stand oluşturdular. Lastikler için hava gerektiğinde bile, lastikleri 1 $ karşılığında yeniden doldurarak para kazanırlar.
Bu iki grup yaklaşık birkaç yüz dolar kazanabilir.
Son düşünce dahidir:
Başka bir grup en yüksek geliri elde eder. Bu grubun para kazanma fikri, öğrenci almak isteyen bir şirkete üç dakikalık bir sunum satmaktır. Öğrenci sunumlarına bakmak ve potansiyel çalışanlar bulmak isteyen şirket, gruba üç dakika boyunca 650 dolar ödüyor. Böylece, bu grup aynı zamanda en fazla parayı kazanır.
Profesör Tina Seelig, Stanford Teknoloji Girişimleri Programı kapsamında öğretilen derslerle öğrencilere program boyunca dünyaya ve problemlere farklı açılardan bakmalarını öğretiyor.
Bu örnekle, zor kaynaklar ve zor koşullar altında yaratıcı fikirler bulmanın, problemleri kolayca çözmenin ve fırsatları değerlendirmenin basit yollarının olduğunu görüyoruz.
Görünmezi görmek için bakış açımızı biraz değiştirmek yeterli olabilir.
Cebinizde 5 dolar olsaydı ve sadece 2 saat içinde doldurmanız gerekiyorsa ne yapardınız? Stanford Profesörü Tina Seelig, benzer durumlarda yaratıcı fikirler bulmanın basitliğini kanıtladı.
Sadece beş dolar ve iki saatin olduğunu hayal et. Bu süre zarfında nasıl beş dolar kazanırsınız? Stanford Üniversitesi'nde profesör olan Profesör Tina Seelig, öğrencileri takımlara ayırıyor ve onlara beş dolar ve iki saat zarflar halinde veriyor. Takımların görevi bu dönemde beş dolar ile en çok para kazanmak ve görev tamamlandığında üç dakikalık bir sunum yapmaktır.
Eldeki sınırlı kaynaklar, zorlu koşullar ve yaratıcı fikirler bulma ihtiyacı göz önüne alındığında, öğrenci takımları sunum günü geldiğinde birbirinden yaratıcı fikirlerle iki saat içinde 5 dolar kazanmayı öğrenmeye teşvik edilir.
İlk grup, şehrin en popüler restoranlarında rezervasyon yapar. Restoranlardaki müşteri sayısı arttıkça, her siparişi 20 saat boyunca sabırsız müşterilere iki saat satarak para kazanıyorlar.
İkinci grup daha basit bir fikir bulur. Bisiklet lastik basıncını ücretsiz ölçmek için öğrenci birliğinin önünde bir stand oluşturdular. Lastikler için hava gerektiğinde bile, lastikleri 1 $ karşılığında yeniden doldurarak para kazanırlar.
Bu iki grup yaklaşık birkaç yüz dolar kazanabilir.
Son düşünce dahidir:
Başka bir grup en yüksek geliri elde eder. Bu grubun para kazanma fikri, öğrenci almak isteyen bir şirkete üç dakikalık bir sunum satmaktır. Öğrenci sunumlarına bakmak ve potansiyel çalışanlar bulmak isteyen şirket, gruba üç dakika boyunca 650 dolar ödüyor. Böylece, bu grup aynı zamanda en fazla parayı kazanır.
Profesör Tina Seelig, Stanford Teknoloji Girişimleri Programı kapsamında öğretilen derslerle öğrencilere program boyunca dünyaya ve problemlere farklı açılardan bakmalarını öğretiyor.
Bu örnekle, zor kaynaklar ve zor koşullar altında yaratıcı fikirler bulmanın, problemleri kolayca çözmenin ve fırsatları değerlendirmenin basit yollarının olduğunu görüyoruz.
Görünmezi görmek için bakış açımızı biraz değiştirmek yeterli olabilir.