Birçok şeyin şirketin başkanına ve davranışlarına bağlı olduğu bir sır değildir. Huffington Post'a göre, bir yönetici, çalışanlarını düzgün bir şekilde motive etmeyi nasıl yönettiğine bağlıdır.
İstatistiklere göre, çalışanların yaklaşık% 70'i yetersiz ve isteksiz hissediyor. Araştırmaya göre, uygun şekilde motive edilen çalışanların% 31'i çalışmaya isteksiz çalışanlardan daha etkili çalışmaktadır. Buna ek olarak, motivasyonun profesyonellerin istifası üzerinde önemli bir etkisi vardır. Böylece, takım ve yönetim ile rahat hisseden çalışanların% 87'si nadiren istifa eder.
Bu nedenle, yönetici çalışanları nasıl motive edeceğini bilmelidir. Bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, bu hedefe ulaşmak için yapmanız gereken ve yapmamanız gereken şeylere bir göz atalım:
Her şeyden önce, motivasyon algınızı düşünün ve aşağıdaki yanlış adımlardan oluşmadığından emin olun.
Birçok aptal kural:
Tabii ki, şirketin kendi kuralları olmalı ve bunları takip etmelidir. Bununla birlikte, bu kuralları aşırı karmaşıklaştırmaya gerek yoktur. Bir veya iki gereksiz kısıtlama bile çalışanları rahatsız edebilir.
Başarılara bir göz atın:
Herkes övgüde bulunur. Bu nedenle, bir lider olarak, çalışanlarınızın küçük başarılarına bile dikkat edin. Bu şekilde ekipte ilişkiler kurabilir ve çalışanlara ihtiyaç duyduklarını hissettirebilirsiniz.
Herkese aynı şekilde davranın:
Altınızdaki her çalışan kendine özel bir yaklaşımı hak ediyor. Herkese aynı şekilde davranmanız ve yüksek sonuçlar beklemeniz gerekmez. Her çalışanın temel özelliklerini belirleyin ve uygun davranışı gösterin. Bu onları daha üretken hale getirecektir.
Düşük verimlilik:
Göreviniz, tüm çalışanların yaklaşık olarak aynı iş yüküne sahip olduklarından emin olmak ve aynı verimlilik seviyesini göstermektir. Takımdaki "zayıflıkların" varlığı, en yetenekli profesyonellerin bile verimlilik ve motivasyon seviyesini azaltır.
Yükümlülüklerin yerine getirilmemesi:
İnanın, insanlar onlara söz verdiğiniz şeyde iyidir. Bu nedenle, herhangi bir yükümlülüğü yerine getirmeyi unutmayın. Bu takımdaki otoritenizi güçlendirecektir. Buna ek olarak, hangi çalışan sözünü tutmayan bir lideri dinler?
Takımda tutum eksikliği:
Herhangi bir iş süreci kişisel ilişkilere dayanır ve yönetici her zaman bu gerçeği hatırlamalıdır. Çalışanlarınızın hayatlarına, başarılarına ve endişelerine ilgi gösterin. Yöneticinin çalışanın yaşamında neler olduğuna ilgisizliğinin arka planına karşı, takımdaki çalışma verimsiz hale gelecektir.
İzlemeniz gereken "altın kurallar"
İlişkilerin "altın kuralına" göre, insanlara size davranmalarını istediğiniz şekilde davranın. İkinci kural, onlara istedikleri gibi davranmaktır. İyi yöneticiler diğer insanları anlayabilir ve ne istediklerini doğru bir şekilde belirleyebilir.
Her şeyden önce, güç:
Lider, insanların lideri takip etmesini sağlamak için önce güçlü olmalıdır. Sadece gücü ve dayanıklılığı karıştırmayın. Güç - insanları çekerken, dayanıklılık insanları senden uzak tutar.
Dinleyebilme:
Bir liderin temel özelliklerinden biri de dinleme yeteneğidir. Sadece iletişime açık olmakla kalmamalı, aynı zamanda size söylenenleri de dikkatle dinleyebilmelisiniz.
Örnek kişi:
Patron, bir astından lidere giden bir kişi olan çalışanları için ideal bir çalışan. Kendinizi düzenli olarak geliştirmeye devam edin. Çalışanlarınızın örneğinizi takip ettiğini unutmayın.
Abartma:
Davranış taktikleriniz ve stratejiniz açık olmalıdır. Çalışanlarınızı tam olarak ne demek istediğiniz hakkında uzun süre düşünmeyin.
Kibire hayır deyin:
Liderin kibir kadar çalışanlarının motivasyonunu yok eden hiçbir şey yoktur. Ciddiyete dikkat edin. Ama aşırıya kaçmadan. Bu şekilde, karşılıklı bir anlayışa ulaşabilirsiniz.
İş yaşam dengesi:
Çalışanlarınızı bitene kadar çalışmaya zorlamayın ve dinlenmelerine izin vermeyin. Buna ek olarak, iş yerinde çok fazla zaman harcamadıklarından emin olun. Haftada 50 saat çalışma sırasında verimliliği arttırmaz, aksine yok eder.
İstatistiklere göre, çalışanların yaklaşık% 70'i yetersiz ve isteksiz hissediyor. Araştırmaya göre, uygun şekilde motive edilen çalışanların% 31'i çalışmaya isteksiz çalışanlardan daha etkili çalışmaktadır. Buna ek olarak, motivasyonun profesyonellerin istifası üzerinde önemli bir etkisi vardır. Böylece, takım ve yönetim ile rahat hisseden çalışanların% 87'si nadiren istifa eder.
Bu nedenle, yönetici çalışanları nasıl motive edeceğini bilmelidir. Bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, bu hedefe ulaşmak için yapmanız gereken ve yapmamanız gereken şeylere bir göz atalım:
Her şeyden önce, motivasyon algınızı düşünün ve aşağıdaki yanlış adımlardan oluşmadığından emin olun.
Birçok aptal kural:
Tabii ki, şirketin kendi kuralları olmalı ve bunları takip etmelidir. Bununla birlikte, bu kuralları aşırı karmaşıklaştırmaya gerek yoktur. Bir veya iki gereksiz kısıtlama bile çalışanları rahatsız edebilir.
Başarılara bir göz atın:
Herkes övgüde bulunur. Bu nedenle, bir lider olarak, çalışanlarınızın küçük başarılarına bile dikkat edin. Bu şekilde ekipte ilişkiler kurabilir ve çalışanlara ihtiyaç duyduklarını hissettirebilirsiniz.
Herkese aynı şekilde davranın:
Altınızdaki her çalışan kendine özel bir yaklaşımı hak ediyor. Herkese aynı şekilde davranmanız ve yüksek sonuçlar beklemeniz gerekmez. Her çalışanın temel özelliklerini belirleyin ve uygun davranışı gösterin. Bu onları daha üretken hale getirecektir.
Düşük verimlilik:
Göreviniz, tüm çalışanların yaklaşık olarak aynı iş yüküne sahip olduklarından emin olmak ve aynı verimlilik seviyesini göstermektir. Takımdaki "zayıflıkların" varlığı, en yetenekli profesyonellerin bile verimlilik ve motivasyon seviyesini azaltır.
Yükümlülüklerin yerine getirilmemesi:
İnanın, insanlar onlara söz verdiğiniz şeyde iyidir. Bu nedenle, herhangi bir yükümlülüğü yerine getirmeyi unutmayın. Bu takımdaki otoritenizi güçlendirecektir. Buna ek olarak, hangi çalışan sözünü tutmayan bir lideri dinler?
Takımda tutum eksikliği:
Herhangi bir iş süreci kişisel ilişkilere dayanır ve yönetici her zaman bu gerçeği hatırlamalıdır. Çalışanlarınızın hayatlarına, başarılarına ve endişelerine ilgi gösterin. Yöneticinin çalışanın yaşamında neler olduğuna ilgisizliğinin arka planına karşı, takımdaki çalışma verimsiz hale gelecektir.
İzlemeniz gereken "altın kurallar"
İlişkilerin "altın kuralına" göre, insanlara size davranmalarını istediğiniz şekilde davranın. İkinci kural, onlara istedikleri gibi davranmaktır. İyi yöneticiler diğer insanları anlayabilir ve ne istediklerini doğru bir şekilde belirleyebilir.
Her şeyden önce, güç:
Lider, insanların lideri takip etmesini sağlamak için önce güçlü olmalıdır. Sadece gücü ve dayanıklılığı karıştırmayın. Güç - insanları çekerken, dayanıklılık insanları senden uzak tutar.
Dinleyebilme:
Bir liderin temel özelliklerinden biri de dinleme yeteneğidir. Sadece iletişime açık olmakla kalmamalı, aynı zamanda size söylenenleri de dikkatle dinleyebilmelisiniz.
Örnek kişi:
Patron, bir astından lidere giden bir kişi olan çalışanları için ideal bir çalışan. Kendinizi düzenli olarak geliştirmeye devam edin. Çalışanlarınızın örneğinizi takip ettiğini unutmayın.
Abartma:
Davranış taktikleriniz ve stratejiniz açık olmalıdır. Çalışanlarınızı tam olarak ne demek istediğiniz hakkında uzun süre düşünmeyin.
Kibire hayır deyin:
Liderin kibir kadar çalışanlarının motivasyonunu yok eden hiçbir şey yoktur. Ciddiyete dikkat edin. Ama aşırıya kaçmadan. Bu şekilde, karşılıklı bir anlayışa ulaşabilirsiniz.
İş yaşam dengesi:
Çalışanlarınızı bitene kadar çalışmaya zorlamayın ve dinlenmelerine izin vermeyin. Buna ek olarak, iş yerinde çok fazla zaman harcamadıklarından emin olun. Haftada 50 saat çalışma sırasında verimliliği arttırmaz, aksine yok eder.